Nanie ♥ To Write
Welcome, welcome. Tekan sini untuk Follow atau tekan sini balik Dashboard.
Antara Maruah dan Wang, Mana Lagi Berharga ??
Wednesday, April 25, 2012 @ 5:54 AM | 0 Comment [s]

Salam. Mood malam ni memang tak best. Banyak perkara yang aku fikirkan dan akhirnya tanpa penyelesaian, aku menangis sebab dah tak tahu nak buat apa. mujur ada En. Nobita tolong pujuk aku. Bukan dia buat salah tapi aku ni yang ngada-ngada. Hehe...

Ceritanya macam ni, aku nak resign atas sebab-sebab yang kukuh. Kalau nak hint, kat tajuk tu aku dah tulis. Ok, fikirlah sendiri okay ! Then bila aku nak resign, mulanya beria nak suruh aku resign. Tapi makin lama, makin berubah pula perangainya.

Dia start suruh aku buat hal yang bertentang dengan apa yang aku dah putuskan. Dia suruh aku cakap straight dengan orang berkenaan tentang hal yang sebenar, confront with him. Hello, kalau aku tak fikir dia tu banyak kenalan dan bila-bila masa je boleh jatuhkan career aku, dah lama aku sembur. Tak payah tunggu dia.

Hari-hari mesti nak cakap, 'risau lepas ni nak kerja apa pulak ?', 'macam mana member boleh tahan kerja kat situ lebih 9 bulan ?', 'apa lagi sebab nak berhenti ?'.

Kalau setakat duit, tak luak la gaji aku nanti. Rezeki kat mana-mana. Lagipun aku MEMANG TAK MINAT dengan course aku tu. Main dengan nyawa orang, tanggungjawab besar. Aku bukan baik sangat. Aku bukan kuat sangat. Tolong la faham. Aku betul-betul malas nak terangkan benda ni 2 kali. Takut nanti terkasar bahasanya, dosa lain pulak yang aku dapat.

Jadi, aku harap dia faham. Aku ada banyak sebab nak berhenti. Bukan sebab 'tajuk' tu je, banyak lagi. Tak perlu nak paksa aku dah. Aku da besar panjang. Okay ?

Aku harap akan tiba 1 masa nanti, aku boleh buat keputusan sendiri. Sebab kalau prang lain buat keputusan untuk kita, bila keputusan tu berakhir dengan perkara buruk, orang tu jugak yang akan dipersalahkan. Jadi, kalau aku yang buat keputusan, aku sendiri yang tanggung. Orang lain tak terbabit dah.

Akhir kata, aku memohon pada Tuhan yang satu, tolonglah hamba-Mu yang kerdil ini. Kerana hanya pada Kau aku bermohon dan hanya pada Kau aku meminta perlindungan. Amin.

Thanks sebab sudi aminkan doa ni~~

Kepada En. Nobita, maceh sebab buat kita ketawa walaupun ternangis jugak akhirnya. Miss u !



Older Post | Newer Post
♥ Profile ♥


Assalamualaikum semua. Saya Nanie. Blog aku ni takde kena mengena dengan sesiapa pun. Cuma pendapat aku dan cerita harian aku.
Tulis link korunk kat Tagboard

Entry Profile Mr. H My Love



♥ Tagboard ♥

♥ Aku ♥
Daisypath Anniversary tickers